Kruizinė mada tampa vis populiaresnė

mada ir drabuziaiMados kritikai pastebi, kad kasmet vis greičiau besisukantis tendencijų ratas ir augantis klienčių noras vis dažniausulaukti naujienų, keičia kūrėjų požiūrį į sezonų padėtį. Didžiosios rudens ir žiemos bei pavasario ir vasaros mados savaitės vyksta du kartus per metus, tačiau drabužiai salonuose pasirodo nebent po trijų- keturių mėnesių. Tiesiogiai drabužių internetu kolekcijų pristatymus stebinčios mados gerbėjos jau turi galimybę mados modelius užsisakyti iš karto po renginio, tačiau palūkėti tenka ir jų. O greitosios mados tinklai idėjas klientas gali pateikti vos  per savaitę. Kaip matomeviskas vyksta tiesiog žaibišku greičiu. Tai paaiškina, kodėl vis daugiau mados namų atsigręžia į tarptautines sezonines drabužių mados kolekcijas, ypač – kruizines. Prieš kelerius metus pastarosios juokais vadintos lentynų užpildais arba viena iš priežasčių šaltuoju sezonu vykti atostogų, o dabar jos prisijaukinamos prie atskiro sezono kolekcijų. Vietoj nuotraukų rinkinių siuntimo žiniasklaidai rengiami tikri drabužių pristatymai, o oficialiame sezono sąraše gali išvysti daugiau nei du šimtus mados namų pavadinimų.

Ne, kruizinės kolekcijos – ne tik romantiškos paplūdimio suknelės,tunikos,kelnės maudymosi kostiumėliai ar stilingi pinti krepšiai. Suprasdami, kad šiuolaikinė moteris kiekvieną savaitgalį gali nuvykti į vis kitą Europos sostinę, o kelionė pradėjusi pietuose, gali ją baigti kalnų kurorte, dizaineriai nevengė iš pirmo žvilgsnio nepraktiškų, netradicinių sprendimų: vasarinę suknelę apgaubė kaliniu švarkeliu, o prie klasikinio vyriško kostiumo priderino atvirus vyriško stiliaus sandalus. Ne veltui sezono apžvalgose išryškinamas žodis „kontrastas“, o grupuoti tendencijas galima ieškant priešybių:paplūdimys, kalnai, kostiumas ir suknelė, lauko apranga ir jauki pižama, klasika ir modernas.

Vienas iš įdomiausių kruizinių kolekcijų bruožų – nėra aiškios sezoniškumo ribos, tad vienas pristatymas gali atrodyti tarsi šaltajam metų laikui bei aktyvioms atostogoms šiaurės kraštuose, o kitame kūrėjas gali pateikti itin vasarišką beiromantišką kruizinis kolekcijos viziją. Nors įprasta manyti, kad rudeniškoms interpretacijoms skiriamos kitostapsezoninės kolekcijos, anglų kalba vadinamosios „priefall“, įvairūs mados namai nevengė siūlyti ryškiomis spalvomis nudažyto kalio drabužių ar bent subtilių kailinių akcentų.

Nors taikyti moterims vyriškus siluetus tapo madinga dar pirmoje XX amžiaus pusėje ir šiandien nieko nestebina griežto kirpimo kostiumą dėvinti moteris, bendrame kruizinių kolekcijų kontekste, galima pastebėti labai stiprią  grupę kūrėjų, įkvėptų šiandieninės vyriškos mados vėjų. Tai ne tik neutrali spalvų paletė, minimalistinis įvaizdis, bet ir daug sportinės aprangos elementų, eksperitimentai su moderniais, naujausiomis sukurtaisiais audiniais.

 

You may also like...

1 Response

  1. Jolanta parašė:

    Mada labai rimtas reikalas ir tie kurie nesisuka siame versle viso to nesupras. Bet taip, tai labai dynamiska sfera kurioje viskas staigiai keiciasi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *